Enciklopédia

ABC

Fenugreek

Mi az amit szedésével elérhetsz

  • Szabályozza a vércukorszintet

  • Elméletileg elősegítheti a kreatin felszívódását

Tovább

Fenilpropanolamin

Mi az amit szedésével elérhetsz?

  • Eredetileg étvágycsökkentő hatása miatt alkalmazták táplálékkiegészítőként, de káros melékhatásai miatt használata semmiképp sem javasolt, és táplálékkiegészítőként nem is elérhető

Tovább

Fenilalanin

Mi az amit szedésével elérhetsz

  • Csökkenti az edzés utáni esetleges fájdalmakat

  • Javíthatja a kedélyállapotot és serkenti az agyi funkciókat

Tovább

Fekete áfonya

Mi az amit szedésével elérhetsz?

  • Antioxidáns hatása van

  • A tapasztalatok szerint a látásra is jó hatással van

  • Csökkenti a vércukorszintet is

Tovább

Fehérjekészítmények (Protein)

Mi az amit szedésével elérhetsz?

Segíti az izomtömeg növekedését

Az izomzatunk nagy részét aminosavak építik. Az aminosavakat a szervezetbe fehérjék formájában juttatjuk be, a fehérjéket az emésztőrendszer építőelemeire, azaz aminosavakra bontja, melyekből a felszívódás után szervezetünk új fehérjéket képez.

Segíti az izomregenerálódást

Az izmok az edzések alatt ún. mikrotraumákat, mikrosérüléseket szenvednek el. Ezek az apró sérülések csak megfelelő aminosavakkal korrigálhatók. Ahhoz, hogy a szervezetünk intenzív súlyzós edzések, vagy megterhelő állóképességi edzések után gyorsabban és hatékonyabban regenerálódjon, nagy mennyiségű fehérjére, és ezáltal szabad aminosavra van szükség

Erősíti az immunrendszert

A szervezetünk betegségek esetén különféle védekező mechanizmusokat indít be. A szervezetet védő sejtek közül több ezer "feláldozza" magát a kórokozókkal szembeni küzdelemben. Betegség esetén a szervezetnek különösen nagy teher ezeknek a sejteknek a pótlása, amihez több fehérjére van szükség.

Tovább

Foszfor (P)

Mi az, amit a szedésével elérhetsz?

A foszfor létfontosságú

Segít megőrizni a csontok és fogak épségét, valamint minden sejtben megtalálható, hiszen a sejtfalat alkotó foszfolipidek része. Mindennapi táplálkozásunkkal azonban elegendő mennyiséghez jutunk, külön bevitele felesleges, sőt, káros lehet.

Teljesítménynövekedés

Rövid töltési szakaszt követően növelheti az oxigénfelvétel mértékét, ezáltal a teljesítményt.

Tovább

Foszfatidil-szerin

Mi az amit szedésével elérhetsz?

  • Javítja a koncentrációt, a memóriát és az egyéb agyi funkciókat

  • Stresszcsökkentő hatásának köszönhetően az immunrendszert is erősíti, valamit a kortizolszintet is csökkenti

Tovább

Folsav

Mi az, amit a szedésével elérhetsz?

Jó közérzet

A folsav szedése sok depressziós és más pszichés problémával küzdő ember panaszait enyhíteni tudja.

Védelem az őszülés ellen

Egyes vélemények szerint az őszülés folyamatában szerepet játszik a nem megfelelő folsav bevitel is, így a jó vitaminellátottság gátolhatja vagy lassíthatja a folyamatot.

Tovább

Fokhagyma

Mi az, amit a szedésével elérhetsz?

Kardiovaszkuláris előnyök

A fokhagyma egész sor pozitív hatással rendelkezik a szív- és érrendszerre nézve. Növeli az érfal rugalmasságát, megelőzi a vérrögképződést, kis mértékben csökkenti a vérnyomást valamint mérsékli a koleszterinszintet is – így kiváló például a szívkoszorúér-megbetegedés megelőzésére.

Az immunitás fokozása

Erősíti az immunrendszert és mind bakteréiális, mind gombás fertőzések ellen hatásos lehet.

Antikarcinogenitás

A fokhagyma segítheti bizonyos – elsősorban emésztőrendszeri – ráktípusok kialakulásának megelőzését.

Esetleges testkompozíció-javító hatás

Állatokon végzett kísérleteknél anabolikus, antikatabolikus és zsírégető tulajdonságokat is mutatott bizonyos hormonok (pl. tesztoszteron) termelésének serkentésével. Embereken végzett tanulmány azonban nem vizsgálta még ezeket a hatásait.

Tovább

Fo-Ti

Mi az amit szedésével elérhetsz?

  • Csökkenti az LDL koleszterin szintet

  • Javítja a memóriát

  • Segít megelőzni a szívbetegségeket

  • Normalizálja az ösztrogénszintet

Tovább